Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans
Tanıtım
Programın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ve/veya özel statüdeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında istihdam edilmek üzere Bilişim Teknolojileri Öğretmeni yetiştirmektir. Eğitim programları uluslararası standartlara uygun biçimde hazırlanmıştır. Normal eğitim süresi 8 dönemdir.
YÖK'ün uzaktan eğitim öğretmenlik programlarını iptal etmesinden sonra bu bölüme yeni öğrenci alınmamaktadır.
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Halil İbrahim BÜLBÜL
Eğitim Destek Uzmanı
Mehmet Akif ÖZKÖK
İletişim
0312 216 06 68 - [email protected]
Ders Kur Tanımları
TOZD 101 - ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I
Demokratik Laik Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması sürecinde yaşanan mücadelelerin özellikleri ve biçimlerini kavratmak.
TOZD 102 - ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II
Atatürk İlke ve İnkılaplarının anlamını ve önemini kavratmak,İstiklal Savaşı ile ilgili bilgilere vakıf olunmasını sağlamak.
TBOT 310 - BİLGİSAYAR AĞLARI VE İLETİŞİM
Bilgisayar ağlarının (LAN/WAN) temelleri, mimarileri, teknolojileri, topolojileri ve donanım elemanlarını tanımak. Amaca uygun yerel ağ ve geniş alan ağı kurmak ve yönetmek. TCP/IP, OSI katmanlarını tanıyarak ağ iletişim ilkelerini kullanmak. Windows 2003 Server ve Linux gibi ağ işletim sistemlerini kurmak, kullanmak ve yönetmek. Ağ güvenliğini sağlamak ve yönetmek.
TBOT 410 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN TEMELLERİ
Bilgisayarların bir materyal olarak eğitimdeki kullanımlarının tartışılması ve öğrencilere bir eğitsel yazılım tasarım sürecinin yaşatılması.
TBOT 205 - BİLGİSAYAR DONANIMI
Bilgisayarın donanım elemanlarını tanıyarak, bilgisayarın donanımsal çalışma sistemini anlamak, birbiri ile uyumlu donanım elemanlarını seçerek bir bilgisayar kasasını toplayabilme, oluşan donanım problemlerini çözebilme.
TOZD 202 - BİLİM TARİHİ
Bilimin tarih içindeki gelişimini inceleyerek bilimin doğası hakkında kanaat edinmek, bilimsel bilginin niteliğini anlamak ve fen ve teknoloji öğretmen adaylarının müfredat ile bu derste öğrendikleri arasında bağlantı kurmalarını temin etmek.
TBOT 405 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırmayı ve özelliklerini tanıtmaktır.
TBOT 302 ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ
Öğrencilerin, eğitim ortamlarına destek olmak amacıyla PC ortamında çalışacak eğitim yazılımını her türlü animasyonu, görsel işitsel nesneleri, veritabanı bağlantılarını ve internet bağlantılarını kullanarak geliştirebilmek.
TBOT 103 - EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeleri ile ilgili temel bilgileri sağlamak.
TBOT 104 - EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Öğrencilerin bireylerin gelişim özelliklerini bilmeleri ve temel öğrenme kuramlarını kullanabilmeleri, eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi bilmeleri amaçlanmaktadır.
TBOT 101 - EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ I
Bu derste genel olarak bilişim teknolojileri tanıtılarak, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu programları, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları öğrencilere sunulacaktır.
TBOT 102 - EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ II
Veritabanı uygulamaları, veritabanı tasarımı, veri tipleri, ilişkisel veritabanı, veri sorgulama (SQL), MS Access formlar ve makrolar, HTML – DHTML, web sayfası düzenleme, web sitesi yaratma.
TBOT 202 - EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA
Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), Canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde canlandırma kullanım ilkeleri; Tweening kavramı, grafik oluşturma, semboller, yayımlama, buton oluşturma, ses ve video, Action Script kavramı, nesne-yönelimli programlama, sentaks, değişkenler, durumlar ve ifadeler,
movieclip nesneleri, fonksiyonlar, dizler, olaylar, movielerin yüklenmesi, bileşenler, metinlerle çalışma ve debugging, dıştan ActionScript kullanımı, data integration; XML ve Flash; PHP, ASP ve Flash web Servisleri ve Flash, akışkan (Streaming) ortamlarBir canlandırma programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
TBOT 201 - EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE KULLANIMI
Bu ders sonunda öğrenci özelliklerine uygun öğretim yöntem, ortam ve materyalleri seçilebilecek ve tasarlanabilecektir.
TBOT 408 - EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNU TASARIMI
Bilgisayarların bir materyal olarak eğitimdeki kullanımlarının tartışılması ve öğrencilere bir eğitsel oyun tasarım sürecinin yaşatılması.
TBOT 210 - EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI, GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Öğrencilerin BDE’nin tarihçesinden haberdar olması,
Dünyada ve Türkiye’de BDE uyulamaları,
Öğrencilerin BDE yazılımları ile öğretim kuramları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin eğitim yazılımı değerlendirme ölçütlerinden haberdar olması,
Öğrencilerin insan bilgisayar etkileşimini etkileyen faktörleri tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin yazılımların kullanılabilirliğini oluşturan faktörleri tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin yazılım geliştirme modellerini tanımlayabilmesi
TBOT 411 - ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
TOZD 308 - FELSEFE
Felsefeye giriş, insan kültürünün unsurları, büyü, din, bilim ve sanat, felsefe kavramı, teknik ve bilgelik, felsefi düşünme ve hayat, epistemoloji, doğruluk fikri, akıl-dışı, anlam, islamî düşünce geleneği, islamda din bilimin doğuşu, sünniliğin teolojiyi benimsemesi ve ilk sünni ekoller, doğal kötülükler ve tanrının mutlak iyi iradesi, tanrının emirlerinde ve doğada nedensellik sorunu, tanzimat ve meşrutiyetler, islam uygarlığına karşı batı uygarlığı.
TBİL 103 - FİZİK I
Fizik ve ölçme, vektörler, koordinat sistemleri, vektörlerin cebir kuralları, bir boyutta hareket, iki boyutta hareket, dinamik, kuvvet, kütle, ağırlık, iş ve enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, parçacıklar sisteminin dinamiği, katı cisimlerin dönme hareketi, statik denge ve esneklik, titreşimler, evrensel kütle çekim kanunu, akışkanlar mekaniği, mekanik dalgalar, dalga hareketi, dalga hızı, dalgaların taşıdığı enerji.
TBİL 104 - FİZİK II
Elektrik yükü ve elektriksel etkileşmeler, yalıtkan ve iletken maddeler, elektrik alan, elektrik alanların hesabı, elektrik akısı, Gauss kanunu, elektriksel potansiyel, kondansatörler ve dielektrikler, dielektrikli kondansatörler, elektrik akımı ve doğru akım devreleri, elektromotor kuvvet, dirençlerin bağlanması, manyetik alan ve kaynakları, Ampere kanunu, manyetik indüksiyon ve özindüksiyon, alternatif akım devreleri, direnç devresi, RLC devresi, transformatör.
TYBS 109 – GENEL EKONOMİ
Ekonomiye giriş, temel kavramlar, arz - talep ve piyasada fiyat oluşumu, üretici ve tüketici dengesi, piyasalar ve fiyat oluşumu, makro ekonomik kavramlar ve makro denge, Yatırım-tasarruf dengesi, kamu kesimi genel dengesi, ekonomi politikaları, para ve maliye politikaları, para ve para teorisine giriş, merkez bankacılığına giriş, merkez bankası ve işleyiş mekanizması, finansal sistem ve işleyişi, para ve maliye politikalarının etkinliği, uluslararası ekonomik işlemler ve döviz kurları.
TBPÖ 104 - GÖRSEL PROGRAMLAMA
Visual basic’ e giriş, programlama dili, kodların girişi, modüller, yordamlar, değişkenler, işleçler, bilgi giriş ve mesaj kutuları, karar işlemleri, döngüler, dizi ve tablolar, kitaplık fonksiyonları, disk dosyaları, kullanıcı arayüzü, denetimlerin kullanımı, olayların tanımlanması, denetimlerle form üzerinde yapılabilen işlemler, uygulama, visual basic’ de veritabanlarının kullanılması, veritabanındaki bilgilere erişim.
TBOT 409 - İLERİ GÖRSEL PROGRAMLAMA
VB dili kullanılarak veritabanı destekli uygulamaların geliştirilmesi.
TBOT 213 - İLETİŞİM VE MESAJ TASARIMI
Bu ders sonunda öğrenenler, mesaj tasarım ilke ve tekniklerini farklı ortamların tasarımına uygulayabileceklerdir.
TOZD 303 – İNGİLİZCE I
Introduction to english one, names, greetings, nationalities, objects, numbers, alphabet, adjectives, there is/are, prepositions, how many/much, simple present tense, question form of the simple present tense, usage of “can”, usage of have/has got, present continious tense, going to, past of to be, simple past tense, the present perfect tense, past participle forms, letter, for and since, already, just and yet.
TOZD 304 – İNGİLİZCE II
Adjectives, used to, the present perfect continuous tense, the past continuous tense, relative clauses, future, conditionals, passive voice, adverbs and wish clauses, modals, reported speech, causatives, future continuous tense, the future perfect tense, gerunds, infinitives, noun clauses, adverbial clauses, purpose clauses, result clauses, clauses of manner, place clauses, reason clauses, concessive clauses, conditional clauses, clauses of contingency, clauses of comparison.
TBOT 311 - İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA
Nesne yönelimli yazılım modelli kullanarak eğitim amaçlı web uygulamaları geliştirmek.
TBİL 202 - İSTATİSTİK
İstatistik’in tanımı ve anlamı, kavramlar, sonuçların değerlendirilmesi, seriler, ortalamalar, dağılma ölçüleri, simetri ölçüleri ve normal dağılım, tesadüfi değişken ve standart normal eğri alanlar tablosu, zaman serileri, interpolasyon, trend analizi, indeksler, istatistik ilişkiler, korelasyon, regresyon analizi, kontenjans katsayısı, araştırma, gözlem ve deney, istatistik verilerin toplanmasında kullanılan çeşitli istatistik yöntemler, tahmin ve olasılık kavramlarının istatistikteki yeri.
TBOT 309 - İŞLETİM SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARI
İşletim sistemleri ile ilgili kavramları tanımlamak ve genel çalışma prensiplerini kavramak, dosya sistemlerinin genel özelliklerini, çalışma prensiplerini kavramak, Windows ve Linux işletim sistemleri sürümlerini tanımak, kurmak, etkili bir şekilde kullanmak ve sistem yönetimini yapabilmek.
TOZD 312 – KAZAK DİLİ
Karşılama, selamlaşma ve vedalaşma, tanışma, üniversitede ve Almatı caddeleri, diller, kütüphanede, restoranda, sayılar, diş hekiminde ve hastanede, eczanede, saat sorma ve cevaplama, dış görünüş, renkler dünyası, kök bazarda, Aytıs ve Toyda, soğım bası, misafirlikte, odalar ve eşyalar, Medeu’ de, geniş ve büyük bir ülke Kazakistan, yönler, müzede, Kazakistan’ ın tarihî ve kültürel merkezleri, Rayımbek Batır Toyunda ve havaalanında.
TOZD 310 – KAZAKİSTAN TARİHİ
Kazakistan’ ın coğrafi durumu, islam öncesi ve sonrası Kazakistan, Türk-Moğol hakimiyeti döneminde Kazakistan, Kazakların oluşumu ve tarih sahnesinde yer almaları, XVI. asırda Kazakistan ve Kazaklar, XVII. asırda Kazaklar ve Kalmuk istilası, Kazak hanlığının parçalanması, Kazaklarda idari ve sosyal yapı hakkında, Kazaklarda aydınlanma ve bağımsızlık mücadelesi, Kazakistan’da Sovyet idaresi, bağımsızlık yolunda Kazakistan, Kazakistan’ da ekonomik reformlar, Kazakistan’da kültürel faaliyetler ve yeni başkent.
TBİL-101 MATEMATİK I
Fonksiyonlar, sayı fonksiyon kavramı, fonksiyonlarda dört işlem, eğri çizimleri, bir fonksiyonun limiti, limit kavramı, bazı limit alma kuralları, sürekli fonksiyonlar, süreksiz fonksiyon, türev ve diferansiyel, temel türev alma kuralları, asimptotlar, belirsiz integraller, belirsiz integralin temel özellikleri, kısmî integrasyon yöntemi, belirli integraller, aralıkların parçalanması, belirli integralin varlığı için gerek koşul, düzlemsel bölgelerin alan hesabı, belirli integrallerin yaklaşık hesabı, genelleştirilmiş integraller.
TBİL 102 - MATEMATİK II
Sayı dizilerinin tanımı, dizilerin limiti, sayı serileri, sayı serilerinin tanımı-temel özellikleri ve yakınsaklığı, çok değişkenli fonksiyonlar, limit ve süreklilik, kısmi türev, diferensiyellenebilen fonksiyonlar, toplam diferensiyel, çok değişkenli fonksiyonlarda serbest maksimum ve minimum, vektörel analiz, iki katlı integraller, iki katlı integrallerin hesabı, üç katlı integraller, üç katlı integrallerin hesabı, eğrisel integraller, yüzey integraller, yüzey integralinin uygulamaları.
TBOT 407 - OKUL DENEYİMİ
Öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi.
TBOT 208 - ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ
Öğrenme Yönetim Sistemlerinin (ÖYS) tanımı, temel kavramlar, içerik yönetim sistemlerinin tanımı, ikisi arasındaki temel farklar, ÖYS’nin tarihçesi, ÖYS’nin genel işlevleri, kullanıcılar ve uygunluk, kullanışlılık, öğrenme ortamı, açık kaynak kodlu ÖYS’leri, mevcut ÖYS’nin incelenmesi, bir ÖYS’nin seçimi
TBOT 203 - ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
TBOT 204 - ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
TBOT 404 - ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak
TBOT 206 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
TBOT 307 - ÖZEL EĞİTİM
Bu ders sonunda öğrenciler, özel eğitim kavramlarının neler olduğunu açıklarlar, Türkiye’de yetersizliği olan öğrencilerin nasıl bir tanılanma sürecinden geçtiklerini tablo ile gösterirler, Türkiye’de ve dünyada yetersizliği olan bireyler için var olan eğitsel düzenlemelerin neler olduğunu söylerler, normalleştirme, bütünleştirme, birlikte eğitim, kaynaştırma kavramlarını, bu kavramların birbirleri ile olan ilişkilerini ve farklılıklarını açıklarlar, kaynaştırmanın unsurlarını açıklarlar, her bir engel grubunun özelliklerinin neler olduğunu söylerler ve bu engel gruplarının kaynaştırıldıklarında normal sınıf ortamında ortam, program, araç-gereç vb. düzenlemelerinin nasıl yapılacağını söyler ve kendisine çeşitli yetersizliklerde özellikleri verilen örnek öğrenci için kaynaştırma düzenlemelerini nasıl yapacaklarını açıklarlar.
TBOT 305 - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Bilgisayar konu alanında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri tanımak ve uygulamak. Bireysel farklılıklara göre bilgisayar derslerini planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
TBOT 306 - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
Öğretimde yeni yaklaşımların incelenmesi, öğretim ortamlarının yeni öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirilmesi ve tasarlanması.
TBOT 207 - PROGRAMLAMA DİLLERİ I
Problem çözümüne algoritmik yaklaşım ve PHP programlama dili üzerine temel bilgi ve becerilerin kazandırılması.
TBOT 208 - PROGRAMLAMA DİLLERİ II
Veritabanı destekli internet uygulaması geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
TBOT 401 - PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ I
Bu dersin amacı öğrencilerin proje kavramını ve proje süreçlerine ilişkin planlama aşamalarını kavramaları ve bunları uygulayarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.
TBOT 402 - PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ II
Bu dersin amacı öğrencilerin proje kavramını ve proje süreçlerine ilişkin planlama aşamalarını kavramaları ve bunları uygulayarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.
TBOT 406 - REHBERLİK
Bu dersin genel amacı, öğrenciye, kendi imkan ve sınırlılıklarını fark ettirerek, bireysel ve toplumsal konumuyla ilgili bir tasarımda bulunması ve kendi hayatının sorumluluğunu alabilecek bir yeterliğe kavuşması için, genel eğitim ve öğretim hizmetlerini destekleyecek faaliyetleri düzenlemektir.
TBOT 303 - SINIF YÖNETİMİ
Sınıf içi öğrenci davranışlarını analiz edebilme
Sınıf ortamındaki grup etkileşimini kavrama
Sınıf yönetimi ve disipline ilişkin kurallar bilgisi
Sınıf kurallarını uygulama becerisi
Sınıfta zaman yönetimi becerisi
Sınıf organizasyonu becerisi
Sınıf içi öğrenci davranışlarının yönetiminde iletişim ve motivasyon süreçlerini (sınıf iklimi ve öğrenci başarısına olumlu katkı sağlayacak düzeyde) kullanabilme gücü.
Okul ve sınıf ortamında yeni bir döneme başlangıç bilgisi.
Öğrenmeye uygun bir ortam hazırlama becerisi
Sınıf içinde problem oluşturan öğrenci davranışlarını değerlendirme gücü.
TBOT 308 - TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Öğretim elemanı tarafından yönlendirilen öğrenciler, gruplar oluşturarak çeşitli kurum ve kuruluşlarda topluma hizmet projelerini hayata geçirmektedirler. Öğretim elemanı proje danışmanı olarak görev yapar ve kurum yetkilileri ile iletişim kurulması, etkinlik listesi oluşturulması ve gerekli izinlerin alınması gibi görevleri üstlenir.
TOZD 401 – TÜRK DİLİ VE LEHÇELERİ I
Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler, konuşma sesi, Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses bilgisi ile ilgili kurallar, ses özellikleri, ses olayları, Türkçenin hece yapısı, vurgu, Türkçenin şekil yapısı, şekil bilgisinin nitelik ve özellikleri, ad kökleri, fiil kökleri ve özellikleri, ekler ve özellikleri, kelime yapımı, Türkiye Türkçesinde kelime sınıfları, anlamlı kelimeler, görevli kelimeler, anlamlı-görevli kelimeler.
TOZD 402 – TÜRK DİLİ VE LEHÇELERİ II
Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler, konuşma sesi, Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses bilgisi ile ilgili kurallar, ses özellikleri, ses olayları, Türkçenin hece yapısı, vurgu, Türkçenin şekil yapısı, şekil bilgisinin nitelik ve özellikleri, ad kökleri, fiil kökleri ve özellikleri, ekler ve özellikleri, kelime yapımı, Türkiye Türkçesinde kelime sınıfları, anlamlı kelimeler, görevli kelimeler, anlamlı-görevli kelimeler.
TBOT 304 - TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
TBOT 301 - UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan eğitimin tarihçesi, uzaktan eğitimin kuramsal temelleri, uzaktan eğitimin kullanıldığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, video, radyo ve yazılı materyaller, bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler.
TBİL 403 - VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ
Temel kavramlar, varlık ilişki modeli, anahtarlar, varlık-ilişki modelinin tablolaştırılması, ilişkisel veri modeli, ilişkisel veri tabanı tasarımı, normalleştirme, ilişkisel cebir, sql yapısal sorgulama dili, sql fonksiyonlarının kullanımı, verileri gruplayarak analiz etmek, çoklu tablolar, tabloların birleştirilmesi, karmaşık sorgular, dml (data manipulation language), veri tabanı nesneleri, tablolar, kullanıcı erişiminin denetlenmesi.
TBOT 403 - WEB TASARIMI
Web sayfası tasarımında resimlerin kullanılması, ses ve video bileşenleri, navigation bars, text stillerini kullanmak, css uygulamaları, ve içerik yönetimi. Kursun tamamlanmasından sonra öğrenciler web sayfa 1. Planı 2. Yapımı 3. Yüklenmesi 4. Güncellenmesini yapacaklardır.
TBOT 312 - YAPAY ZEKA VE UYGULAMALARI
Yapay zeka problemlerinin ve bu problemlerin çözümünde kullanılan tekniklerin temel düzeyde tanıtılması ve yapay zekanın eğitimdeki uygulamalarının anlatılması.
TBOT 209 - YARATICILIK EĞİTİMİ
Bu dersle öğrencilerin bireysel ve takım olarak düşünme becerilerini geliştirmek, yaratıcı problem çözmenin beş aşamasını öğretmek tüm beyin çeyreklerini kullanarak problem çözmede daha farklı yaklaşımlar uygulayabilmelerini sağlayacak becerileri geliştirmek hedeflenmektedir.
TBOT 412 - YENİLİKÇİLİK VE GİRİŞİMCİLİK
Ders, girişimcilikle ilgili temel kavramlar ile tanıştırmak ve alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmaktadır.Böylece girişimcilikle ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi kılınması hedeflenmektedir.
TOZD 201 – YESEVİLİK BİLGİSİ
Ahmet Yesevi’nin hayatı, Ahmet Yesevi’nin yetiştiği ortam, divan-ı hikmet, Ahmet Yesevi ekolu ve ilkeleri, Yesevi’nin Türk kültüründeki yeri, Türkçe’ye Hizmeti, Ahmet Yesevi zincirinin halkaları, Ahmet Yesevi’nin Türk dünyasındaki etkileri, Ahmet Yesevi’nin çağdaş yüzü, günümüzde ortak Türkçe’ye olan ihtiyaç, divan-ı hikmet’ten seçmeler, bazı tasavvuf terimlerinin açıklanması.
TBOT 211 - YETİŞKİN EĞİTİMİ
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına yetişkin eğitiminin amaç ve görevleri, yetişkinlerde öğrenme, yetişkin eğitiminde kullanılan yöntemler, yetişkin psikolojisi ve yetişkin eğitiminde görev alan personel konuları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Ders Müfredatı
Dönem: 1
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-101
Eğitimde Bilişim Teknolojileri I
3
Zorunlu
TBOT-103
Eğitim Bilimine Giriş
3
Zorunlu
TBOT-105
Matematik I
3
Zorunlu
TOZD-101
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi - I
2
Zorunlu
TOZD-303
İngilizce I
2
Zorunlu
TOZD-401
Türk Dili ve Lehçeleri I
2
Zorunlu
Toplam Kredi
15
Dönem: 2
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-102
Eğitimde Bilişim Teknolojileri II
3
Zorunlu
TBOT-104
Eğitim Psikolojisi
3
Zorunlu
TBOT-106
Matematik II
3
Zorunlu
TOZD-102
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi - II
2
Zorunlu
TOZD-304
İngilizce II
2
Zorunlu
TOZD-402
Türk Dili ve Lehçeleri II
2
Zorunlu
Toplam Kredi
15
Dönem: 3
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-201
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı
3
Zorunlu
TBOT-203
Öğretim İlke ve Yöntemleri
3
Zorunlu
TBOT-205
Bilgisayar Donanımı
3
Zorunlu
TBOT-207
Programlama Dilleri I
3
Zorunlu
TBOT-209
Fizik I
3
Zorunlu
TBOT-221
Meslek Bilgisi
3
Seçmeli
TOZD-312
Kazak Dili
2
Zorunlu
Toplam Kredi
20
Dönem: 4
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-202
Eğitimde Grafik ve Canlandırma
3
Zorunlu
TBOT-204
Öğretim Tasarımı
3
Zorunlu
TBOT-206
Ölçme ve Değerlendirme
2
Zorunlu
TBOT-208
Programlama Dilleri II
3
Zorunlu
TBOT-210
Fizik II
3
Zorunlu
TBOT-230
Alan Seçmeli I
3
Seçmeli
TOZD-201
Yesevilik Bilgisi
2
Zorunlu
Toplam Kredi
19
Dönem: 5
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-301
Uzaktan Eğitim
3
Zorunlu
TBOT-303
Sınıf Yönetimi
3
Zorunlu
TBOT-305
Özel Öğretim Yöntemleri I
3
Zorunlu
TBOT-307
Özel Eğitim
2
Zorunlu
TBOT-309
İşletim Sistemleri ve Uygulamaları
3
Zorunlu
TBOT-311
İnternet Tabanlı Programlama
3
Zorunlu
TBOT-313
Bilim Tarihi
2
Zorunlu
TOZD-310
Kazakistan Tarihi
2
Zorunlu
Toplam Kredi
21
Dönem: 6
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-302
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi
3
Zorunlu
TBOT-304
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
3
Zorunlu
TBOT-306
Özel Öğretim Yöntemleri II
3
Zorunlu
TBOT-308
Topluma Hizmet Uygulamaları
3
Zorunlu
TBOT-310
Bilgisayar Ağları ve İletişim
3
Zorunlu
TBOT-312
Veritabanı Yönetim Sistemleri
3
Zorunlu
TBOT-330
Alan Seçmeli-II
3
Seçmeli
TOZD-308
Felsefe
2
Zorunlu
Toplam Kredi
23
Dönem: 7
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-401
Proje Geliştirme ve Yönetimi I
3
Zorunlu
TBOT-403
Web Tasarımı
3
Zorunlu
TBOT-405
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
3
Zorunlu
TBOT-407
Okul Deneyimi
3
Zorunlu
TBOT-431
Alan Seçmeli-III
3
Seçmeli
TBOT-441
Genel Kültür Seçmeli-I
2
Seçmeli
Toplam Kredi
17
Dönem: 8
Ders Kodu
Ders Adı
Kredisi
Zorunlu/Seçmeli
TBOT-402
Proje Geliştirme ve Yönetimi II
3
Zorunlu
TBOT-404
Öğretmenlik Uygulaması
3
Zorunlu
TBOT-406
Rehberlik
3
Zorunlu
TBOT-430
Alan Seçmeli-IV
3
Seçmeli
TBOT-440
Genel Kültür Seçmeli-II
2
Seçmeli
Toplam Kredi
14
Başvuru Koşulları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans programına ÖSYM tarafından yapılan 2011 YGS-1 puan türüne göre öğrenci alınmıştır. YÖK'ün uzaktan eğitim öğretmenlik programlarını iptal etmesinden sonra bu bölüme yeni öğrenci alınmamaktadır.
Diploma Koşulları
Programı tamamlayabilmek için tüm dersleri başararak 144 kredi toplamına ulaşan öğrencilerimiz mezuniyete hak kazanırlar.
Programdan mezun olabilmek için gereken iki adet alan uygulaması dersi bulunmaktadır. Bunlardan ilki, 7. yarıyılda alınması gereken Okul Deneyimi dersi, ikincisi ise 8. yarıyılda alınacak olan Öğretmenlik Uygulaması dersidir. Her iki dersin uygulama saatleri de örgün öğretimde olduğu gibi doğrudan bir okul ile bağlantılı olarak gerçekleştirilecek ve aynı esaslar uygulanacaktır. Ancak coğrafi engeller sebebiyle öğrencilerin bulundukları il ve ilçe merkezlerindeki bir okula yönlendirilmeleri sağlanabilecektir. Alınması gereken resmi izinler ve gerekli bağlantılar, dersi veren öğretim elemanının koordinatörlüğünde sağlanacaktır. Ayrıca YÖK-Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile yürütülmekte olan yönerge uyarınca, görev alacak öğretmenlerin, okul koordinatörlerinin ve okul müdürlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına ait ödemeler Üniversitemiz tarafından karşılanacaktır.
Programı başarıyla tamamlayanlara Ahmet Yesevi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması verilir.
Not:
1) Daha önce ön lisans/lisans programlarından mezun olan ve muafiyet talebinde bulunan adaylar transkript belgelerinin aslını ekleyeceklerdir (Fotokopi ile işlem yapılmaz).
2) DGS ile kayıt yaptıran adaylar için:
a) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı transkript belgesi
b) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı ders içerikleri
3) Ön Lisans ve Lisans programlarını kazanan adayların ihtiyaç duyulması halinde kayıt için gerekli evrakları duyurular bölümünden her sene YÖK yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra yayınlanmaktadır.
Sınavlar
Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, telafi
sınavı, yarıyıl içi çalışmaları (ödev, proje..vb), final sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve tek ders
sınavıdır.
Ara sınav ve telafi sınavları çevrimiçi yapılır.
Final sınavlarımız Üniversitemizin belirlediği sınav merkezlerinde, bütünleme sınavlarımız sadece Ankara ve Kazakistan’daki sınav merkezlerinde, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yüz yüze yapılmaktadır.
Sınavlarda
uyulacak kurallar, TÜRTEP Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir.
Tüzük, Yönetmelik, Yönerge Sayfası İçin Tıklayınız
Başvuru Adımları
Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Lisans Programlarına ÖSYM tarafından DGS ve YKS sonuçlarından uygun olanına göre Merkezi Yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.
1) Başvuru Kayıt Sistemi. Başvuru Kayıt Sistemi
* Başvuru Kayıt Sistemine e-devlet ile giriş yapılmaktadır.
* Lütfen kayıt sırasında izleyeceğiniz adımları dikkatlice okuyunuz: İzlenecek Adımlar
2) Başvurunuz ilgili Eğitim Destek Uzmanı (Bkz. İletişim) tarafından kontrol edilip kabul onayı verildikten sonra, ödemenizi gerçekleştirdiğinizde kaydınız tamamlamış olacaktır. (Bkz. Ücretler)
Not:
1) Daha önce ön lisans/lisans programlarından mezun olan ve muafiyet talebinde bulunan adaylar transkript belgelerinin aslını ekleyeceklerdir (Fotokopi ile işlem yapılmaz).
2) DGS ile kayıt yaptıran adaylar için:
a) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı transkript belgesi
b) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı ders içerikleri
3) Ön Lisans ve Lisans programlarını kazanan adayların ihtiyaç duyulması halinde kayıt için gerekli evrakları duyurular bölümünden her sene YÖK yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra yayınlanmaktadır.
TÜRTEP Öğrenim Ücretlerine İlişkin Esas ve Usuller
Tanıtım
Programın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ve/veya özel statüdeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında istihdam edilmek üzere Bilişim Teknolojileri Öğretmeni yetiştirmektir. Eğitim programları uluslararası standartlara uygun biçimde hazırlanmıştır. Normal eğitim süresi 8 dönemdir.
YÖK'ün uzaktan eğitim öğretmenlik programlarını iptal etmesinden sonra bu bölüme yeni öğrenci alınmamaktadır.
Bölüm Başkanı | Prof. Dr. Halil İbrahim BÜLBÜL |
Eğitim Destek Uzmanı | Mehmet Akif ÖZKÖK |
İletişim | 0312 216 06 68 - [email protected] |
TOZD 101 - ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I
Demokratik Laik Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması sürecinde yaşanan mücadelelerin özellikleri ve biçimlerini kavratmak.
TOZD 102 - ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II
Atatürk İlke ve İnkılaplarının anlamını ve önemini kavratmak,İstiklal Savaşı ile ilgili bilgilere vakıf olunmasını sağlamak.
TBOT 310 - BİLGİSAYAR AĞLARI VE İLETİŞİM
Bilgisayar ağlarının (LAN/WAN) temelleri, mimarileri, teknolojileri, topolojileri ve donanım elemanlarını tanımak. Amaca uygun yerel ağ ve geniş alan ağı kurmak ve yönetmek. TCP/IP, OSI katmanlarını tanıyarak ağ iletişim ilkelerini kullanmak. Windows 2003 Server ve Linux gibi ağ işletim sistemlerini kurmak, kullanmak ve yönetmek. Ağ güvenliğini sağlamak ve yönetmek.
TBOT 410 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN TEMELLERİ
Bilgisayarların bir materyal olarak eğitimdeki kullanımlarının tartışılması ve öğrencilere bir eğitsel yazılım tasarım sürecinin yaşatılması.
TBOT 205 - BİLGİSAYAR DONANIMI
Bilgisayarın donanım elemanlarını tanıyarak, bilgisayarın donanımsal çalışma sistemini anlamak, birbiri ile uyumlu donanım elemanlarını seçerek bir bilgisayar kasasını toplayabilme, oluşan donanım problemlerini çözebilme.
TOZD 202 - BİLİM TARİHİ
Bilimin tarih içindeki gelişimini inceleyerek bilimin doğası hakkında kanaat edinmek, bilimsel bilginin niteliğini anlamak ve fen ve teknoloji öğretmen adaylarının müfredat ile bu derste öğrendikleri arasında bağlantı kurmalarını temin etmek.
TBOT 405 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırmayı ve özelliklerini tanıtmaktır.
TBOT 302 ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ
Öğrencilerin, eğitim ortamlarına destek olmak amacıyla PC ortamında çalışacak eğitim yazılımını her türlü animasyonu, görsel işitsel nesneleri, veritabanı bağlantılarını ve internet bağlantılarını kullanarak geliştirebilmek.
TBOT 103 - EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeleri ile ilgili temel bilgileri sağlamak.
TBOT 104 - EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Öğrencilerin bireylerin gelişim özelliklerini bilmeleri ve temel öğrenme kuramlarını kullanabilmeleri, eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi bilmeleri amaçlanmaktadır.
TBOT 101 - EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ I
Bu derste genel olarak bilişim teknolojileri tanıtılarak, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu programları, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları öğrencilere sunulacaktır.
TBOT 102 - EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ II
Veritabanı uygulamaları, veritabanı tasarımı, veri tipleri, ilişkisel veritabanı, veri sorgulama (SQL), MS Access formlar ve makrolar, HTML – DHTML, web sayfası düzenleme, web sitesi yaratma.
TBOT 202 - EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA
Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), Canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde canlandırma kullanım ilkeleri; Tweening kavramı, grafik oluşturma, semboller, yayımlama, buton oluşturma, ses ve video, Action Script kavramı, nesne-yönelimli programlama, sentaks, değişkenler, durumlar ve ifadeler,
movieclip nesneleri, fonksiyonlar, dizler, olaylar, movielerin yüklenmesi, bileşenler, metinlerle çalışma ve debugging, dıştan ActionScript kullanımı, data integration; XML ve Flash; PHP, ASP ve Flash web Servisleri ve Flash, akışkan (Streaming) ortamlarBir canlandırma programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
TBOT 201 - EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE KULLANIMI
Bu ders sonunda öğrenci özelliklerine uygun öğretim yöntem, ortam ve materyalleri seçilebilecek ve tasarlanabilecektir.
TBOT 408 - EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNU TASARIMI
Bilgisayarların bir materyal olarak eğitimdeki kullanımlarının tartışılması ve öğrencilere bir eğitsel oyun tasarım sürecinin yaşatılması.
TBOT 210 - EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI, GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Öğrencilerin BDE’nin tarihçesinden haberdar olması,
Dünyada ve Türkiye’de BDE uyulamaları,
Öğrencilerin BDE yazılımları ile öğretim kuramları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin eğitim yazılımı değerlendirme ölçütlerinden haberdar olması,
Öğrencilerin insan bilgisayar etkileşimini etkileyen faktörleri tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin yazılımların kullanılabilirliğini oluşturan faktörleri tanımlayabilmesi,
Öğrencilerin yazılım geliştirme modellerini tanımlayabilmesi
TBOT 411 - ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
TOZD 308 - FELSEFE
Felsefeye giriş, insan kültürünün unsurları, büyü, din, bilim ve sanat, felsefe kavramı, teknik ve bilgelik, felsefi düşünme ve hayat, epistemoloji, doğruluk fikri, akıl-dışı, anlam, islamî düşünce geleneği, islamda din bilimin doğuşu, sünniliğin teolojiyi benimsemesi ve ilk sünni ekoller, doğal kötülükler ve tanrının mutlak iyi iradesi, tanrının emirlerinde ve doğada nedensellik sorunu, tanzimat ve meşrutiyetler, islam uygarlığına karşı batı uygarlığı.
TBİL 103 - FİZİK I
Fizik ve ölçme, vektörler, koordinat sistemleri, vektörlerin cebir kuralları, bir boyutta hareket, iki boyutta hareket, dinamik, kuvvet, kütle, ağırlık, iş ve enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, parçacıklar sisteminin dinamiği, katı cisimlerin dönme hareketi, statik denge ve esneklik, titreşimler, evrensel kütle çekim kanunu, akışkanlar mekaniği, mekanik dalgalar, dalga hareketi, dalga hızı, dalgaların taşıdığı enerji.
TBİL 104 - FİZİK II
Elektrik yükü ve elektriksel etkileşmeler, yalıtkan ve iletken maddeler, elektrik alan, elektrik alanların hesabı, elektrik akısı, Gauss kanunu, elektriksel potansiyel, kondansatörler ve dielektrikler, dielektrikli kondansatörler, elektrik akımı ve doğru akım devreleri, elektromotor kuvvet, dirençlerin bağlanması, manyetik alan ve kaynakları, Ampere kanunu, manyetik indüksiyon ve özindüksiyon, alternatif akım devreleri, direnç devresi, RLC devresi, transformatör.
TYBS 109 – GENEL EKONOMİ
Ekonomiye giriş, temel kavramlar, arz - talep ve piyasada fiyat oluşumu, üretici ve tüketici dengesi, piyasalar ve fiyat oluşumu, makro ekonomik kavramlar ve makro denge, Yatırım-tasarruf dengesi, kamu kesimi genel dengesi, ekonomi politikaları, para ve maliye politikaları, para ve para teorisine giriş, merkez bankacılığına giriş, merkez bankası ve işleyiş mekanizması, finansal sistem ve işleyişi, para ve maliye politikalarının etkinliği, uluslararası ekonomik işlemler ve döviz kurları.
TBPÖ 104 - GÖRSEL PROGRAMLAMA
Visual basic’ e giriş, programlama dili, kodların girişi, modüller, yordamlar, değişkenler, işleçler, bilgi giriş ve mesaj kutuları, karar işlemleri, döngüler, dizi ve tablolar, kitaplık fonksiyonları, disk dosyaları, kullanıcı arayüzü, denetimlerin kullanımı, olayların tanımlanması, denetimlerle form üzerinde yapılabilen işlemler, uygulama, visual basic’ de veritabanlarının kullanılması, veritabanındaki bilgilere erişim.
TBOT 409 - İLERİ GÖRSEL PROGRAMLAMA
VB dili kullanılarak veritabanı destekli uygulamaların geliştirilmesi.
TBOT 213 - İLETİŞİM VE MESAJ TASARIMI
Bu ders sonunda öğrenenler, mesaj tasarım ilke ve tekniklerini farklı ortamların tasarımına uygulayabileceklerdir.
TOZD 303 – İNGİLİZCE I
Introduction to english one, names, greetings, nationalities, objects, numbers, alphabet, adjectives, there is/are, prepositions, how many/much, simple present tense, question form of the simple present tense, usage of “can”, usage of have/has got, present continious tense, going to, past of to be, simple past tense, the present perfect tense, past participle forms, letter, for and since, already, just and yet.
TOZD 304 – İNGİLİZCE II
Adjectives, used to, the present perfect continuous tense, the past continuous tense, relative clauses, future, conditionals, passive voice, adverbs and wish clauses, modals, reported speech, causatives, future continuous tense, the future perfect tense, gerunds, infinitives, noun clauses, adverbial clauses, purpose clauses, result clauses, clauses of manner, place clauses, reason clauses, concessive clauses, conditional clauses, clauses of contingency, clauses of comparison.
TBOT 311 - İNTERNET TABANLI PROGRAMLAMA
Nesne yönelimli yazılım modelli kullanarak eğitim amaçlı web uygulamaları geliştirmek.
TBİL 202 - İSTATİSTİK
İstatistik’in tanımı ve anlamı, kavramlar, sonuçların değerlendirilmesi, seriler, ortalamalar, dağılma ölçüleri, simetri ölçüleri ve normal dağılım, tesadüfi değişken ve standart normal eğri alanlar tablosu, zaman serileri, interpolasyon, trend analizi, indeksler, istatistik ilişkiler, korelasyon, regresyon analizi, kontenjans katsayısı, araştırma, gözlem ve deney, istatistik verilerin toplanmasında kullanılan çeşitli istatistik yöntemler, tahmin ve olasılık kavramlarının istatistikteki yeri.
TBOT 309 - İŞLETİM SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARI
İşletim sistemleri ile ilgili kavramları tanımlamak ve genel çalışma prensiplerini kavramak, dosya sistemlerinin genel özelliklerini, çalışma prensiplerini kavramak, Windows ve Linux işletim sistemleri sürümlerini tanımak, kurmak, etkili bir şekilde kullanmak ve sistem yönetimini yapabilmek.
TOZD 312 – KAZAK DİLİ
Karşılama, selamlaşma ve vedalaşma, tanışma, üniversitede ve Almatı caddeleri, diller, kütüphanede, restoranda, sayılar, diş hekiminde ve hastanede, eczanede, saat sorma ve cevaplama, dış görünüş, renkler dünyası, kök bazarda, Aytıs ve Toyda, soğım bası, misafirlikte, odalar ve eşyalar, Medeu’ de, geniş ve büyük bir ülke Kazakistan, yönler, müzede, Kazakistan’ ın tarihî ve kültürel merkezleri, Rayımbek Batır Toyunda ve havaalanında.
TOZD 310 – KAZAKİSTAN TARİHİ
Kazakistan’ ın coğrafi durumu, islam öncesi ve sonrası Kazakistan, Türk-Moğol hakimiyeti döneminde Kazakistan, Kazakların oluşumu ve tarih sahnesinde yer almaları, XVI. asırda Kazakistan ve Kazaklar, XVII. asırda Kazaklar ve Kalmuk istilası, Kazak hanlığının parçalanması, Kazaklarda idari ve sosyal yapı hakkında, Kazaklarda aydınlanma ve bağımsızlık mücadelesi, Kazakistan’da Sovyet idaresi, bağımsızlık yolunda Kazakistan, Kazakistan’ da ekonomik reformlar, Kazakistan’da kültürel faaliyetler ve yeni başkent.
TBİL-101 MATEMATİK I
Fonksiyonlar, sayı fonksiyon kavramı, fonksiyonlarda dört işlem, eğri çizimleri, bir fonksiyonun limiti, limit kavramı, bazı limit alma kuralları, sürekli fonksiyonlar, süreksiz fonksiyon, türev ve diferansiyel, temel türev alma kuralları, asimptotlar, belirsiz integraller, belirsiz integralin temel özellikleri, kısmî integrasyon yöntemi, belirli integraller, aralıkların parçalanması, belirli integralin varlığı için gerek koşul, düzlemsel bölgelerin alan hesabı, belirli integrallerin yaklaşık hesabı, genelleştirilmiş integraller.
TBİL 102 - MATEMATİK II
Sayı dizilerinin tanımı, dizilerin limiti, sayı serileri, sayı serilerinin tanımı-temel özellikleri ve yakınsaklığı, çok değişkenli fonksiyonlar, limit ve süreklilik, kısmi türev, diferensiyellenebilen fonksiyonlar, toplam diferensiyel, çok değişkenli fonksiyonlarda serbest maksimum ve minimum, vektörel analiz, iki katlı integraller, iki katlı integrallerin hesabı, üç katlı integraller, üç katlı integrallerin hesabı, eğrisel integraller, yüzey integraller, yüzey integralinin uygulamaları.
TBOT 407 - OKUL DENEYİMİ
Öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi.
TBOT 208 - ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ
Öğrenme Yönetim Sistemlerinin (ÖYS) tanımı, temel kavramlar, içerik yönetim sistemlerinin tanımı, ikisi arasındaki temel farklar, ÖYS’nin tarihçesi, ÖYS’nin genel işlevleri, kullanıcılar ve uygunluk, kullanışlılık, öğrenme ortamı, açık kaynak kodlu ÖYS’leri, mevcut ÖYS’nin incelenmesi, bir ÖYS’nin seçimi
TBOT 203 - ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
TBOT 204 - ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
TBOT 404 - ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak
TBOT 206 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
TBOT 307 - ÖZEL EĞİTİM
Bu ders sonunda öğrenciler, özel eğitim kavramlarının neler olduğunu açıklarlar, Türkiye’de yetersizliği olan öğrencilerin nasıl bir tanılanma sürecinden geçtiklerini tablo ile gösterirler, Türkiye’de ve dünyada yetersizliği olan bireyler için var olan eğitsel düzenlemelerin neler olduğunu söylerler, normalleştirme, bütünleştirme, birlikte eğitim, kaynaştırma kavramlarını, bu kavramların birbirleri ile olan ilişkilerini ve farklılıklarını açıklarlar, kaynaştırmanın unsurlarını açıklarlar, her bir engel grubunun özelliklerinin neler olduğunu söylerler ve bu engel gruplarının kaynaştırıldıklarında normal sınıf ortamında ortam, program, araç-gereç vb. düzenlemelerinin nasıl yapılacağını söyler ve kendisine çeşitli yetersizliklerde özellikleri verilen örnek öğrenci için kaynaştırma düzenlemelerini nasıl yapacaklarını açıklarlar.
TBOT 305 - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Bilgisayar konu alanında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri tanımak ve uygulamak. Bireysel farklılıklara göre bilgisayar derslerini planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
TBOT 306 - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
Öğretimde yeni yaklaşımların incelenmesi, öğretim ortamlarının yeni öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirilmesi ve tasarlanması.
TBOT 207 - PROGRAMLAMA DİLLERİ I
Problem çözümüne algoritmik yaklaşım ve PHP programlama dili üzerine temel bilgi ve becerilerin kazandırılması.
TBOT 208 - PROGRAMLAMA DİLLERİ II
Veritabanı destekli internet uygulaması geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
TBOT 401 - PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ I
Bu dersin amacı öğrencilerin proje kavramını ve proje süreçlerine ilişkin planlama aşamalarını kavramaları ve bunları uygulayarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.
TBOT 402 - PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ II
Bu dersin amacı öğrencilerin proje kavramını ve proje süreçlerine ilişkin planlama aşamalarını kavramaları ve bunları uygulayarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.
TBOT 406 - REHBERLİK
Bu dersin genel amacı, öğrenciye, kendi imkan ve sınırlılıklarını fark ettirerek, bireysel ve toplumsal konumuyla ilgili bir tasarımda bulunması ve kendi hayatının sorumluluğunu alabilecek bir yeterliğe kavuşması için, genel eğitim ve öğretim hizmetlerini destekleyecek faaliyetleri düzenlemektir.
TBOT 303 - SINIF YÖNETİMİ
Sınıf içi öğrenci davranışlarını analiz edebilme
Sınıf ortamındaki grup etkileşimini kavrama
Sınıf yönetimi ve disipline ilişkin kurallar bilgisi
Sınıf kurallarını uygulama becerisi
Sınıfta zaman yönetimi becerisi
Sınıf organizasyonu becerisi
Sınıf içi öğrenci davranışlarının yönetiminde iletişim ve motivasyon süreçlerini (sınıf iklimi ve öğrenci başarısına olumlu katkı sağlayacak düzeyde) kullanabilme gücü.
Okul ve sınıf ortamında yeni bir döneme başlangıç bilgisi.
Öğrenmeye uygun bir ortam hazırlama becerisi
Sınıf içinde problem oluşturan öğrenci davranışlarını değerlendirme gücü.
TBOT 308 - TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Öğretim elemanı tarafından yönlendirilen öğrenciler, gruplar oluşturarak çeşitli kurum ve kuruluşlarda topluma hizmet projelerini hayata geçirmektedirler. Öğretim elemanı proje danışmanı olarak görev yapar ve kurum yetkilileri ile iletişim kurulması, etkinlik listesi oluşturulması ve gerekli izinlerin alınması gibi görevleri üstlenir.
TOZD 401 – TÜRK DİLİ VE LEHÇELERİ I
Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler, konuşma sesi, Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses bilgisi ile ilgili kurallar, ses özellikleri, ses olayları, Türkçenin hece yapısı, vurgu, Türkçenin şekil yapısı, şekil bilgisinin nitelik ve özellikleri, ad kökleri, fiil kökleri ve özellikleri, ekler ve özellikleri, kelime yapımı, Türkiye Türkçesinde kelime sınıfları, anlamlı kelimeler, görevli kelimeler, anlamlı-görevli kelimeler.
TOZD 402 – TÜRK DİLİ VE LEHÇELERİ II
Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler, konuşma sesi, Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses bilgisi ile ilgili kurallar, ses özellikleri, ses olayları, Türkçenin hece yapısı, vurgu, Türkçenin şekil yapısı, şekil bilgisinin nitelik ve özellikleri, ad kökleri, fiil kökleri ve özellikleri, ekler ve özellikleri, kelime yapımı, Türkiye Türkçesinde kelime sınıfları, anlamlı kelimeler, görevli kelimeler, anlamlı-görevli kelimeler.
TBOT 304 - TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
TBOT 301 - UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan eğitimin tarihçesi, uzaktan eğitimin kuramsal temelleri, uzaktan eğitimin kullanıldığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, video, radyo ve yazılı materyaller, bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler.
TBİL 403 - VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ
Temel kavramlar, varlık ilişki modeli, anahtarlar, varlık-ilişki modelinin tablolaştırılması, ilişkisel veri modeli, ilişkisel veri tabanı tasarımı, normalleştirme, ilişkisel cebir, sql yapısal sorgulama dili, sql fonksiyonlarının kullanımı, verileri gruplayarak analiz etmek, çoklu tablolar, tabloların birleştirilmesi, karmaşık sorgular, dml (data manipulation language), veri tabanı nesneleri, tablolar, kullanıcı erişiminin denetlenmesi.
TBOT 403 - WEB TASARIMI
Web sayfası tasarımında resimlerin kullanılması, ses ve video bileşenleri, navigation bars, text stillerini kullanmak, css uygulamaları, ve içerik yönetimi. Kursun tamamlanmasından sonra öğrenciler web sayfa 1. Planı 2. Yapımı 3. Yüklenmesi 4. Güncellenmesini yapacaklardır.
TBOT 312 - YAPAY ZEKA VE UYGULAMALARI
Yapay zeka problemlerinin ve bu problemlerin çözümünde kullanılan tekniklerin temel düzeyde tanıtılması ve yapay zekanın eğitimdeki uygulamalarının anlatılması.
TBOT 209 - YARATICILIK EĞİTİMİ
Bu dersle öğrencilerin bireysel ve takım olarak düşünme becerilerini geliştirmek, yaratıcı problem çözmenin beş aşamasını öğretmek tüm beyin çeyreklerini kullanarak problem çözmede daha farklı yaklaşımlar uygulayabilmelerini sağlayacak becerileri geliştirmek hedeflenmektedir.
TBOT 412 - YENİLİKÇİLİK VE GİRİŞİMCİLİK
Ders, girişimcilikle ilgili temel kavramlar ile tanıştırmak ve alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmaktadır.Böylece girişimcilikle ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi kılınması hedeflenmektedir.
TOZD 201 – YESEVİLİK BİLGİSİ
Ahmet Yesevi’nin hayatı, Ahmet Yesevi’nin yetiştiği ortam, divan-ı hikmet, Ahmet Yesevi ekolu ve ilkeleri, Yesevi’nin Türk kültüründeki yeri, Türkçe’ye Hizmeti, Ahmet Yesevi zincirinin halkaları, Ahmet Yesevi’nin Türk dünyasındaki etkileri, Ahmet Yesevi’nin çağdaş yüzü, günümüzde ortak Türkçe’ye olan ihtiyaç, divan-ı hikmet’ten seçmeler, bazı tasavvuf terimlerinin açıklanması.
TBOT 211 - YETİŞKİN EĞİTİMİ
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına yetişkin eğitiminin amaç ve görevleri, yetişkinlerde öğrenme, yetişkin eğitiminde kullanılan yöntemler, yetişkin psikolojisi ve yetişkin eğitiminde görev alan personel konuları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dönem: 1
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-101
|
Eğitimde Bilişim Teknolojileri I
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-103
|
Eğitim Bilimine Giriş
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-105
|
Matematik I
|
3
|
Zorunlu
|
TOZD-101
|
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi - I
|
2
|
Zorunlu
|
TOZD-303
|
İngilizce I
|
2
|
Zorunlu
|
TOZD-401
|
Türk Dili ve Lehçeleri I
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
15
|
Dönem: 2
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-102
|
Eğitimde Bilişim Teknolojileri II
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-104
|
Eğitim Psikolojisi
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-106
|
Matematik II
|
3
|
Zorunlu
|
TOZD-102
|
Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi - II
|
2
|
Zorunlu
|
TOZD-304
|
İngilizce II
|
2
|
Zorunlu
|
TOZD-402
|
Türk Dili ve Lehçeleri II
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
15
|
Dönem: 3
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-201
|
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-203
|
Öğretim İlke ve Yöntemleri
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-205
|
Bilgisayar Donanımı
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-207
|
Programlama Dilleri I
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-209
|
Fizik I
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-221
|
Meslek Bilgisi
|
3
|
Seçmeli
|
TOZD-312
|
Kazak Dili
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
20
|
Dönem: 4
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-202
|
Eğitimde Grafik ve Canlandırma
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-204
|
Öğretim Tasarımı
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-206
|
Ölçme ve Değerlendirme
|
2
|
Zorunlu
|
TBOT-208
|
Programlama Dilleri II
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-210
|
Fizik II
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-230
|
Alan Seçmeli I
|
3
|
Seçmeli
|
TOZD-201
|
Yesevilik Bilgisi
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
19
|
Dönem: 5
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-301
|
Uzaktan Eğitim
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-303
|
Sınıf Yönetimi
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-305
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-307
|
Özel Eğitim
|
2
|
Zorunlu
|
TBOT-309
|
İşletim Sistemleri ve Uygulamaları
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-311
|
İnternet Tabanlı Programlama
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-313
|
Bilim Tarihi
|
2
|
Zorunlu
|
TOZD-310
|
Kazakistan Tarihi
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
21
|
Dönem: 6
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-302
|
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-304
|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-306
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-308
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-310
|
Bilgisayar Ağları ve İletişim
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-312
|
Veritabanı Yönetim Sistemleri
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-330
|
Alan Seçmeli-II
|
3
|
Seçmeli
|
TOZD-308
|
Felsefe
|
2
|
Zorunlu
|
Toplam Kredi
|
23
|
Dönem: 7
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-401
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi I
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-403
|
Web Tasarımı
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-405
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-407
|
Okul Deneyimi
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-431
|
Alan Seçmeli-III
|
3
|
Seçmeli
|
TBOT-441
|
Genel Kültür Seçmeli-I
|
2
|
Seçmeli
|
Toplam Kredi
|
17
|
Dönem: 8
|
|||
Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredisi
|
Zorunlu/Seçmeli
|
TBOT-402
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi II
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-404
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-406
|
Rehberlik
|
3
|
Zorunlu
|
TBOT-430
|
Alan Seçmeli-IV
|
3
|
Seçmeli
|
TBOT-440
|
Genel Kültür Seçmeli-II
|
2
|
Seçmeli
|
Toplam Kredi
|
14
|
Başvuru Koşulları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans programına ÖSYM tarafından yapılan 2011 YGS-1 puan türüne göre öğrenci alınmıştır. YÖK'ün uzaktan eğitim öğretmenlik programlarını iptal etmesinden sonra bu bölüme yeni öğrenci alınmamaktadır.
Diploma Koşulları
Programı tamamlayabilmek için tüm dersleri başararak 144 kredi toplamına ulaşan öğrencilerimiz mezuniyete hak kazanırlar.
Programdan mezun olabilmek için gereken iki adet alan uygulaması dersi bulunmaktadır. Bunlardan ilki, 7. yarıyılda alınması gereken Okul Deneyimi dersi, ikincisi ise 8. yarıyılda alınacak olan Öğretmenlik Uygulaması dersidir. Her iki dersin uygulama saatleri de örgün öğretimde olduğu gibi doğrudan bir okul ile bağlantılı olarak gerçekleştirilecek ve aynı esaslar uygulanacaktır. Ancak coğrafi engeller sebebiyle öğrencilerin bulundukları il ve ilçe merkezlerindeki bir okula yönlendirilmeleri sağlanabilecektir. Alınması gereken resmi izinler ve gerekli bağlantılar, dersi veren öğretim elemanının koordinatörlüğünde sağlanacaktır. Ayrıca YÖK-Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile yürütülmekte olan yönerge uyarınca, görev alacak öğretmenlerin, okul koordinatörlerinin ve okul müdürlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına ait ödemeler Üniversitemiz tarafından karşılanacaktır.
Programı başarıyla tamamlayanlara Ahmet Yesevi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması verilir.
Not:
1) Daha önce ön lisans/lisans programlarından mezun olan ve muafiyet talebinde bulunan adaylar transkript belgelerinin aslını ekleyeceklerdir (Fotokopi ile işlem yapılmaz).
2) DGS ile kayıt yaptıran adaylar için:
a) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı transkript belgesi
b) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı ders içerikleri
3) Ön Lisans ve Lisans programlarını kazanan adayların ihtiyaç duyulması halinde kayıt için gerekli evrakları duyurular bölümünden her sene YÖK yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra yayınlanmaktadır.
Sınavlar
Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, telafi sınavı, yarıyıl içi çalışmaları (ödev, proje..vb), final sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve tek ders sınavıdır.
Ara sınav ve telafi sınavları çevrimiçi yapılır. Final sınavlarımız Üniversitemizin belirlediği sınav merkezlerinde, bütünleme sınavlarımız sadece Ankara ve Kazakistan’daki sınav merkezlerinde, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yüz yüze yapılmaktadır. Sınavlarda uyulacak kurallar, TÜRTEP Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir.
Tüzük, Yönetmelik, Yönerge Sayfası İçin TıklayınızBaşvuru Adımları
Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Lisans Programlarına ÖSYM tarafından DGS ve YKS sonuçlarından uygun olanına göre Merkezi Yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.
1) Başvuru Kayıt Sistemi. Başvuru Kayıt Sistemi
* Başvuru Kayıt Sistemine e-devlet ile giriş yapılmaktadır.
* Lütfen kayıt sırasında izleyeceğiniz adımları dikkatlice okuyunuz: İzlenecek Adımlar
2) Başvurunuz ilgili Eğitim Destek Uzmanı (Bkz. İletişim) tarafından kontrol edilip kabul onayı verildikten sonra, ödemenizi gerçekleştirdiğinizde kaydınız tamamlamış olacaktır. (Bkz. Ücretler)
Not:
1) Daha önce ön lisans/lisans programlarından mezun olan ve muafiyet talebinde bulunan adaylar transkript belgelerinin aslını ekleyeceklerdir (Fotokopi ile işlem yapılmaz).
2) DGS ile kayıt yaptıran adaylar için:
a) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı transkript belgesi
b) Ön lisans programına ait ıslak imzalı onaylı ders içerikleri
3) Ön Lisans ve Lisans programlarını kazanan adayların ihtiyaç duyulması halinde kayıt için gerekli evrakları duyurular bölümünden her sene YÖK yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra yayınlanmaktadır.