İşletme Tezsiz Yüksek Lisans
Tanıtım
Programın amacı, işletmecilik mesleğini ve yönetim sistem ve kurallarını hizmet ve sanayi sektöründeki iş dünyasına kazandırmak, bu alanda ihtiyaç duyulan gelişmeleri uygulanabilir teknik öğretilerle vermektir. Özellikle İşletmeciliğin Temel Kuralları, Örgüt Teorisi ve Çağdaş Yönetim Kuramı, Pazarlama Stratejileri, Finansal Yönetim, Firma Değerleme, Üretim Yönetimi, Yatırım Analiz ve Kararları ve Yönetim Bilgi Sistemleri gibi zorunlu derslerle seçimlik derslere yer verilmektedir. Bu eğitim bir tezsiz yüksek lisans programıdır. Eğitim programları uluslararası standartlara uygun biçimde hazırlanmıştır.
Tezsiz yüksek lisans normal eğitim süresi iki yarıyıldır. İki yarıyıl sonunda mezuniyet hakkı elde edemeyen öğrenciler için bir yarıyıl uzatma hakkı verilir. Tezsiz yüksek lisansta öğrenim süresi hiçbir şekilde üç yarıyılı geçemez. Üç yarıyıl sonunda programı tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilmektedir.
Bölüm Başkanı
Dr. Cengiz KELEŞ
Eğitim Destek Uzmanı
Dr. Reha Oğuz DUMLU
İletişim
0312 216 06 79 - [email protected]
Ders Kur Tanımları
Ders Müfredatı
Başvuru Koşulları
En az 4 yıllık bir lisans diplomasına sahip olmak.
Diploma Koşulları
2017-2018 Bahar Dönemi'nden itibaren programı tamamlayabilmek için 30 kredilik 10 dersi ve kredisiz olarak alınacak dönem projesini başarmak gerekmektedir.Dönem projesini alabilmek için 12 kredilik dersi başarmak zorunludur.
Programı başarıyla tamamlayanlara Ahmet Yesevi Üniversitesi İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması verilir.
Not: Askeralma Yönergesine göre aynı alan ve seviyede eğitim yapmış bir öğrencinin ikinci bir defa benzer bir eğitimi alması halinde erteleme yapılmaz
Sınavlar
Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, telafi
sınavı, yarıyıl içi çalışmaları (ödev, proje..vb), final sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve tek ders
sınavıdır.
Ara sınav ve telafi sınavları çevrimiçi yapılır.
Final sınavlarımız Üniversitemizin belirlediği sınav merkezlerinde, bütünleme sınavlarımız sadece Ankara ve Kazakistan’daki sınav merkezlerinde, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yüz yüze yapılmaktadır.
Sınavlarda
uyulacak kurallar, TÜRTEP Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir.
Tüzük, Yönetmelik, Yönerge Sayfası İçin Tıklayınız
Başvuru Adımları
1) Başvuru Sistemi'nden "e-Devlet ile Yüksek Lisans Yeni Kayıt" oluşturunuz.
2) E-posta adresinize ve Telefonunuza şifreniz geldikten sonra Başvuru Sistemi'nden sisteme giriş yaparak kayıt bilgilerinizi tamamlayınız.
3) Başvurunuz ilgili Eğitim Destek Uzmanı (Bkz. İletişim) tarafından kontrol edilip kabul onayı verildikten sonra eğitim ücretini yatırarak kontenjana dahil olabilirsiniz. Ödeme yapıldıktan sonra sistem ilgili başvuru sahibine öğrenci numarası üretir. Bu sayı, kontenjan sayısına ulaştığında ilgili bölüm için kayıt dönemi sona erer.
Not: Askeralma Yönergesine göre aynı alan ve seviyede eğitim yapmış bir öğrencinin ikinci bir defa benzer bir eğitimi alması halinde erteleme yapılmaz
Başvuru Sırasında Sisteme Yüklenecek Evraklar
Diploma
Birden fazla lisans mezuniyeti olan adaylar sadece son mezun oldukları ve başvuracakları alanın program diplomasını veya denklik belgesini önlü arkalı taratarak, diploması basılmamış adaylar e-devlet üzerinden barkodlu olarak aldıkları geçici mezuniyet belgelerini taratarak PDF formatında sisteme yüklemelidir.
Fotoğraf
Yüklenecek fotoğraflar JPG formatında biometrik olmalıdır. Usule uygun olarak fotoğraf yüklemeyen adayların başvurusu geçersiz olacaktır.
Askerlik Durum Belgesi
Askerliğini yapmış veya askerlikten muaf olan adayların herhangi bir belge yüklemesine gerek yoktur
Askerliğini yapmamış erkek öğrenci adayları askerlik durum belgesi, bedelli askerlik başvurusunda bulunan adaylar başvuru veya sevk belgesini yüklemelidir.
TÜRTEP Öğrenim Ücretlerine İlişkin Esas ve Usuller
Tanıtım
Programın amacı, işletmecilik mesleğini ve yönetim sistem ve kurallarını hizmet ve sanayi sektöründeki iş dünyasına kazandırmak, bu alanda ihtiyaç duyulan gelişmeleri uygulanabilir teknik öğretilerle vermektir. Özellikle İşletmeciliğin Temel Kuralları, Örgüt Teorisi ve Çağdaş Yönetim Kuramı, Pazarlama Stratejileri, Finansal Yönetim, Firma Değerleme, Üretim Yönetimi, Yatırım Analiz ve Kararları ve Yönetim Bilgi Sistemleri gibi zorunlu derslerle seçimlik derslere yer verilmektedir. Bu eğitim bir tezsiz yüksek lisans programıdır. Eğitim programları uluslararası standartlara uygun biçimde hazırlanmıştır.
Tezsiz yüksek lisans normal eğitim süresi iki yarıyıldır. İki yarıyıl sonunda mezuniyet hakkı elde edemeyen öğrenciler için bir yarıyıl uzatma hakkı verilir. Tezsiz yüksek lisansta öğrenim süresi hiçbir şekilde üç yarıyılı geçemez. Üç yarıyıl sonunda programı tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilmektedir.
Bölüm Başkanı | Dr. Cengiz KELEŞ |
Eğitim Destek Uzmanı | Dr. Reha Oğuz DUMLU |
İletişim | 0312 216 06 79 - [email protected] |
Başvuru Koşulları
En az 4 yıllık bir lisans diplomasına sahip olmak.
Diploma Koşulları
2017-2018 Bahar Dönemi'nden itibaren programı tamamlayabilmek için 30 kredilik 10 dersi ve kredisiz olarak alınacak dönem projesini başarmak gerekmektedir.Dönem projesini alabilmek için 12 kredilik dersi başarmak zorunludur.
Programı başarıyla tamamlayanlara Ahmet Yesevi Üniversitesi İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması verilir.
Not: Askeralma Yönergesine göre aynı alan ve seviyede eğitim yapmış bir öğrencinin ikinci bir defa benzer bir eğitimi alması halinde erteleme yapılmaz
Sınavlar
Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, telafi sınavı, yarıyıl içi çalışmaları (ödev, proje..vb), final sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve tek ders sınavıdır.
Ara sınav ve telafi sınavları çevrimiçi yapılır. Final sınavlarımız Üniversitemizin belirlediği sınav merkezlerinde, bütünleme sınavlarımız sadece Ankara ve Kazakistan’daki sınav merkezlerinde, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yüz yüze yapılmaktadır. Sınavlarda uyulacak kurallar, TÜRTEP Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir.
Tüzük, Yönetmelik, Yönerge Sayfası İçin TıklayınızBaşvuru Adımları
1) Başvuru Sistemi'nden "e-Devlet ile Yüksek Lisans Yeni Kayıt" oluşturunuz.
2) E-posta adresinize ve Telefonunuza şifreniz geldikten sonra Başvuru Sistemi'nden sisteme giriş yaparak kayıt bilgilerinizi tamamlayınız.
3) Başvurunuz ilgili Eğitim Destek Uzmanı (Bkz. İletişim) tarafından kontrol edilip kabul onayı verildikten sonra eğitim ücretini yatırarak kontenjana dahil olabilirsiniz. Ödeme yapıldıktan sonra sistem ilgili başvuru sahibine öğrenci numarası üretir. Bu sayı, kontenjan sayısına ulaştığında ilgili bölüm için kayıt dönemi sona erer.
Not: Askeralma Yönergesine göre aynı alan ve seviyede eğitim yapmış bir öğrencinin ikinci bir defa benzer bir eğitimi alması halinde erteleme yapılmaz
Başvuru Sırasında Sisteme Yüklenecek Evraklar
Diploma
Birden fazla lisans mezuniyeti olan adaylar sadece son mezun oldukları ve başvuracakları alanın program diplomasını veya denklik belgesini önlü arkalı taratarak, diploması basılmamış adaylar e-devlet üzerinden barkodlu olarak aldıkları geçici mezuniyet belgelerini taratarak PDF formatında sisteme yüklemelidir.
Fotoğraf
Yüklenecek fotoğraflar JPG formatında biometrik olmalıdır. Usule uygun olarak fotoğraf yüklemeyen adayların başvurusu geçersiz olacaktır.
Askerlik Durum Belgesi
Askerliğini yapmış veya askerlikten muaf olan adayların herhangi bir belge yüklemesine gerek yoktur
Askerliğini yapmamış erkek öğrenci adayları askerlik durum belgesi, bedelli askerlik başvurusunda bulunan adaylar başvuru veya sevk belgesini yüklemelidir.